Mai ige(biblia)-2021.11.02.

 


Salamon énekek éneke 1. fejezet.

A Vőlegény és Menyasszony benső szerelme.

Énekek éneke, mely Salamoné.

Csókoljon meg engem az ő szájának csókjaival;

mert a te szerelmeid jobbak a bornál.

A te drága kenetid jók illatozásra;

a te neved kiöntött drága kenet;

azért szeretnek téged a leányok.

Vonj engemet te utánad, hadd fussunk!

Bevitt engem a király az ő ágyasházába;

örvendezünk és vígadunk te benned,

előszámláljuk a te szerelmeidet, melyek jobbak a bornál,

méltán szeretnek téged.

Fekete vagyok, de szép, Jeruzsálem leányai;

mint Kédár sátrai és Salamon szőnyegei.

Ne nézzetek engem, hogy én fekete vagyok, hogy a nap lesütött engem;

az én anyámnak fiai ellenem megharagudtak,

a szőlőknek őrizőjévé tettek engem, -

a magam szőlőjét nem őriztem.

Mondd meg nékem, te, akit az én lelkem szeret,

hol legeltetsz, hol deleltetsz délben;

mert miért legyek én olyan, mint aki elfátyolozza magát, társaid nyájainál?

Mivelhogy nem tudod, oh asszonyok között legszebb!

jőjj ki a nyájnak nyomdokain,

és őrizd a te kecskéidet a pásztoroknak sátorai körül.

A Faraó szekereiben való paripákhoz hasonlítlak téged, én mátkám.

Szépek a te orczáid a halántékra való lánczokban,

a te nyakad a gyöngysorokban.

Arany lánczokat csinálunk néked,

ezüstből csinált gyöngyökkel.

Mikor a király az ő asztalánál ül,

nárdusnak jóillatja származik én tőlem.

Olyan az én szerelmesem nékem, mint egy kötés mirha,

mely az én kebeleim között hál.

Mint az Engedi szőlőiben a cziprusfürt,

olyan nékem az én szerelmesem.

Ímé, szép vagy én mátkám, ímé, szép vagy,

a te szemeid olyanok, mint a galambok.

Ímé, te is szép vagy én szerelmesem, gyönyörűséges,

és a mi nyoszolyánk zöldellő.

A mi házainknak gerendái czédrusfák,

és a mi mennyezetünk cziprusfa.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.