Gomba felturbózása D vitaminnal, UVB lámpával


 Sziasztok! 

Négy évvel ezelőtt olvastam egy diplomadolgozatot, amiben a gombák D vitamin szintjét, UVB lámpa fényével növelték meg. Azonnal vettem a neten egy lámpát egy kisállat weboldalon. Megnéztem a dobozon lévő táblázatot, és elkezdtem megvilágítani vele a gombákat. Akkor még egész, megfordított gombákkal csináltam úgy, hogy a szárait kivettem belőle, és úgy tettem a mikro tányérjára vagy tányérra. Ez egy 25 w-os lámpa. A távolságtól függ, hogy mennyi D2 vitaminnal töltődik fel. A tányér közepétől 10 centire állítottam be a távolságot, ami azt jelentette, hogy a tányér szélén levők kb. 15 cm-re kerültek. A legnagyobb értéket összeadtam az ezt követővel (130 IU + 40 IU), és elosztottam kettővel. Ez persze a tényleges D Vitamin értékénél kisebb, de biztonsági okokból igy számoltam. A lámpa fénye nagyon erős, mert közel van, ezért óvok mindenkit attól, hogy belenézzen. Egyébbként nem célszerű a sima égőbe se belenézni. A kapott érték 85 IU (nemzetközi egység) percenként. Ez azt eredményezi, hogy egy óra alatt 5100 IU D2 vitamin keletkezik. Én két órán keresztül kezelem fénnyel, most is amikor írom ezt a bejegyzést.Ha szeletelt gombával csináljuk, ennél még több termelődik fotoszintézissel. Már vagy két éve így csinálom. Ha nem vagyok lusta felszeletelni. Természetesen a cikkben javasolt napfürdő a tökéletes megoldás, de sajnos késő ősztől tavaszig, általában kevesebb napsütés van, de a napoztatás lenne az igazi, természetes megoldás. Töltöttem fel képet a facebookra, valamikor 2020-21 ben, de volt valami zavar a rendszerben és nyoma veszett néhány képnek. Most újra megteszem, a doboz képeivel együtt. Amit most találtam erről a témáról cikket, azt is feltöltöm, ha esetleg valakit érdekel. 

Jó egészséget kívánok Nektek!

https://impressmagazin.hu/a-gomba-d-vitamin-tartalmat-az-otszorosere-lehet-novelni-egy-egyszeru-modszerrel/








Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.