Fogyás csökkentett szénhidrát tartalmú élelmiszerekkel? Igen , lehetséges!


Sziasztok!

Leteszteltem magamon a kenyér, tészta, burgonya és  rizs  hatását, különböző módon elkészítve. Az újjaim olyanok, mint a tűpárna. Megnéztem, hogy sütve, főzve, hűtve hogyan hatnak a vércukorszintemre. Mindegyik teszt előtt éhgyomorra megmértem a vércukor szintet, majd elfogyasztottam az alapételt, ezután 2 órával ismét megmértem a vércukorszintemet. És  így tettem a többi esetekkel is.

És akkor jöjjön a kenyér!

 A kenyér esetében minden technikánál csökkent az alapkényérhez képest a vércukor szint. Emlékeztetőül a labor eredmények a pirított kenyérnél 19-25 %-os,a hűtöttnél 31%-os, míg a fagyasztott, kiolvasztott és pirított esetében 39%-os csökkenést jeleztek a Glikémiás Index értékénél. Az én esetemben az alapkenyérnél (saját sütésű teljes kiőrlésű kovászos) +0,5 tizeddel emelkedett meg a vércukrom, ehhez képest hűtés és pirítás után +0,1 tizeddel, hűtés után +0,2 tizeddel, pirítás után +0,4 tizeddel emelkedett meg a vércukrom. Kivételt képezett a fagyasztott, kiolvasztott és pirított, ahol a vércukorszintem -0,1 tizedes csökkenést mutatott. Ezek az alapkenyér +0,5 tizedes emelkedéséhez képest nagyon jó eredmények. Ha csak megpirítja valaki a kenyeret, már akkor is sokat tett az egészségéért. Így fogyhattok is, és a vércukorszintetek is csökkenhet. Önmagában ne egyetek kenyeret, tésztát, burgonyát, rizst, gabonaféléket, hüvelyeseket se, hanem valamilyen zsiradékkal (margarint száműzni az étrendből), fehérjével és rosttal kombinálva fogyasszátok el. 

Jó egészséget kívánok Nektek!


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.