Köles rántotta (vegán) / Millet Scrambled Eggs (vegan)


                                                         Köles rántotta  (Vegán) 
Nagyon szerettem a tojásrántottát, de amióta vegán táplálkozást folytatok, azóta nem eszek tojást se. Többféle vegán rántotta recept létezik, én köles rántottát csinálok. Még nem találkoztam köles rántotta  recepttel, tehát kipróbáltam és nagyon bevált nekem. Kétféleképpen készítettem el. Az egyiket keményebbre, darabosabbra sütöttem. Ezt összeszoktam keverni a kedvenc zöldségkeverékemmel, aminek szintén leírom az összetételét. A másikat lágyabbra, krémesebbre csináltam. Az állaguk attól függ, hogy mennyi ideig sütjük. Az adagok mennyisége a személyek számától függ, vagy attól, hogy milyen éhesek vagyunk. Én kis adagokat csináltam magamnak. Fogadjátok szeretettel ezt az egyszerű és nagyon finom receptet.

Hozzávalók:
1 adag köles( nálam most 60ml-es mérőedénnyel mérve)
3 adag víz+ szükség szerint, amennyi kell még a főzéshez
1 mokkáskanál kurkuma
1 mokkáskanál fokhagymapor
1 mokkáskanál fekete só
1 evőkanál sörélesztő pehely
1 dl. víz
1 teáskanál kókuszzsír a sütéshez (más zsiradék is jó)

Elkészítés:

A kölest felteszem főni három adag vízzel, és a lábast letakarom fedővel. Amikor elkezd forrni, rendszeresen megkavargatom, nehogy leégjen az alja. Ha lefőtt róla a víz, kis adagokban annyi vizet öntök hozzá, hogy a végén kissé krémes állagú legyen. Ha készre főtt, hagyom a kölest a lábasaban (ha marad az alján egy kis víz az nem baj, mert a száraz anyagok magukba szívják) hozzákeverem a kurkumát, fokhagymaport, sörélesztő pelyhet, fekete sót, és hozzáadok 1 dl. vizet. Jól összekeverem az egészet. Olyan híg lesz, mint a valódi felvert tojás. Természetesen nagyobb adagnál több víz kell. Én csak a fekete sóval sózom és kóstolással ellenőrzöm, hogy milyen lett. Arra vigyázzatok, nehogy elsózzátok. Ha mégis elsóztátok, akkor sincsen semmi baj, főzni kell hozzá még kölest. Egy serpenyőben felhevítem a zsírt, majd beleöntöm az elkevert kölest és megsütöm. A sütés idejétől függ, hogy lágy, krémes, vagy keményebb, darabosabb lesz. Lehet hagymát is pirítani hozzá, és akkor hagymás rántotta lesz. Ha esetleg sokat csináltatok és marad belőle az se gond, beteszitek a hűtőszekrénybe, és később egy kis vízzel hígítva megmelegítitek.
És most jöjjön a kedvenc zöldségkeverékem, amit alapként használok levesekhez, főzelékekhez, rántottához vagy csak önmagában. Bármihez felhasználható. Csak az összetevőket adom meg, mert annyit tehettek bele mindenből, amennyit szeretnétek.

Zöldségkeverék

Hozzávalók:

Sárgarépa (kis lyukú reszelőn reszelve)
Cékla (kis lyukú reszelőn reszelve)
Fehérrépa morzsásra darálva ( ez önállóan, a rizst váltja ki a nyers vegán konyhában )
Paprika apróra vágva (akár vegyes színű is lehet)
Paradicsom apróra vágva
Uborka apróra vágva (lehet cukkini vagy mindkettő)
Lenmag, napraforgómag, tökmag őrölt vagy liszt, 1-1 csapott evőkanállal.

Bízok benne, hogy izleni fog mind a két recept.
Jó étvágyat kívánok!

Képek:

1.Kép.Sütés közben


2.Kép.Kemény rántotta

3.Kép. Lágyabb rántotta

4.Kép.Kemény rántotta zöldségkeverékkel

5.Kép.Lágy rántotta önmagában



Régebbi recept :
https://gyorgyhegedus.blogspot.com/2019/12/nyers-vegan-halaszle-es-rantott-hal-raw.html

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.