Nyers vegán halászlé, és rántott hal / Raw vegan fish soup and fried fish


Üdvözöllek titeket!

Közeleg a karácsony és gondoltam, készítek nektek egy finom nyers vegán halászlét, és rántott halat.  Nem tudtam, milyen lesz, mert nyers vegán halászlét még soha nem ettem. De én kísérletező típus vagyok, ezért nekiláttam és megcsináltam. Állítom, hogy szuper finom lett. Ezért döntöttem úgy, hogy nagyon nagy szeretettel , megosztom veletek a receptet. Lássunk is hozzá!

Vegán nyers halászlé

Hozzávalók:

25gramm alga ( ALGHE KOMBU BIO, vagy bármilyen másik is jó)

1 liter víz + 1 evőkanál só

1 padlizsán

1 vöröshagyma

1-2 gerezd fokhagyma

őrölt fekete bors

folyékony füst (elhagyható)

2 pirospaprika (kápia vagy kaliforniai, vagy 1-1 mind a kettőből)

őrölt fűszerpaprika


Vegán nyers rántott hal

 Hozzávalók:

 pácolt padlizsán halszelet

morzsásra darált napraforgómag


Fehérrépa rizs

Hozzávalók:

1-2 db. fehérrépa


Zöldségköret

 Hozzávalók:

Zöldségköret tetszés szerint (pl.: finomra reszelt sárgarépa, cékla, cukkini, felkockázott paradicsom, paprika, uborka)


Elkészítés:

Az álgát szűrőben jól megmostam, majd 1 liter sós vízbe beáztattam. A leírás szerint az első áztató vizet le kell önteni róla, és újra be kell áztatni. Én a mosás után csak egyszer áztattam be egy éjszakára. Megkóstoltam a lét, tökéletes tengeri íze lett. Kivettem belőle az algát, és félretettem a zöldséglevesbe.

A padlizsánt megmostam, megpucoltam (nem szükséges), felszeleteltem ujjnyi vastag szeletekre. A közepét ( magos rész ) kivágtam, így lett hal formájú. A kivágott részt felkockáztam és félretettem a haldarabokkal együtt egy tányérba, és öntöttem rájuk az alga léből annyit, hogy ellepje az egészet a lé. A turmix kehelybe tettem őrölt pirospaprikát, őrölt fekete borsot. Felszeleteltem a vöröshagymát, felkockáztam a paprikát, és beledobáltam a fokhagymával együtt a turmixba. Öntöttem bele egy mokkáskanálnyi folyékony füstöt (nem szükséges). Hozzáadtam a kockára vágott padlizsán darabok felét, felöntöttem kevés algalével, és pépesre turmixoltam. Ezután beledobáltam a maradék padlizsánkockákat is a turmixba, és beleöntöttem a halszeletek áztatólevét is, majd egy pillanatra bekapcsoltam a gépet, de csak egy-két másodpercre, hogy összekeveredjenek az anyagok, de még maradjanak benne darabos részek. A halszeleteket egy nagyobb tányérba tettem és ráöntöttem a már kész levest, és hagytam egy éjszakát állni hűtőszekrényben, hogy jól beszívja magába a leves ízét, és megpuhuljon.


Fehérrépa rizs

Másnap először elkészítettem a fehérrépa rizst. Megpucoltam a fehérrépát, feldaraboltam és morzsásra aprítottam, és már készen is volt a finom fehérrépa rizs.

Zöldségköret

Ezt követően elkészítettem a zöldségköretet, ami nálam állt: finomra reszelt sárgarépa, cékla, cukkini, felkockázott paradicsom, paprika, kaliforniai pirospaprika és uborka keverékéből.

Amikor ezzel elkészültem, kivettem a hűtőből a halat, a szeleteket rácsra tettem, hogy lecsepegjenek. Egy kevés napraforgómagot morzsásra daráltam, pici só és ízlés szerint mehet bele fűszer, és már készen is van a panír, amibe az egyik lecsepegtetett halszeletet megforgattam, és így lett belőle nyers rántott hal. A levesből öntöttem egy tányérba, beletettem a megmaradt halszeletet, majd forraltam vizet és hozzáöntöttem a leveshez, hogy megmelegedjen, és már lehetett is fogyasztani. Ha úgy látod, hogy kevés lett a lé, akkor még áztass be 1gramm algát, és öntsél belőle a leveshez, amennyi szükséges. Az eredeti adag az magamnak készült, mert csak én lógok ki a sorból, de ha több személynek csináltok, akkor értelemszerűen meg kell növelni a mennyiségeket. Én még nyers vegán halászlé receptet nem láttam, persze az még nem jelenti azt, hogy nem létezett eddig. Ha nem volt, akkor most már ez is van. Nincs más hátra, mint a tálalás.

                           Jó étvágyat kívánok!

A videó itt nézhető meg : 



1.Kép: Pácolás

2.Kép: Csepegtetés

3.Kép: Nyers vegán halászlé

4.Kép: Fehérrépa rizs

5.Kép: Nyers vegán rántott hal, vegyes zöldséggel, fehérrépa rizzsel

6.Kép: Alga

7.Kép: Alga tányéron


 1.Kép
 2.Kép
 3.Kép
 4.Kép
 5.Kép
 6.Kép
 7.Kép

Nem szponzorált bejegyzés!
A bejegyzés fizetett promóciót nem tartalmaz!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.