Pál I. levele a Korinthusbeliekhez 1.fejezet.-2020.10.22.
Pál I. levele a Korinthusbeliekhez
1.fejezet.
Hála az evangyéliomnak Korinthusban való áldásaiért.
Pál, Jézus
Krisztusnak Isten akaratából elhívott apostola, és Sosthenes, az atyafi.
Az Isten
gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek,
elhívott szenteknek, mindazokkal egybe, akik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét
segítségül hívják bármely helyen, a magokén és a miénken:
Kegyelem
néktek és békesség Istentől, a mi Atyánktól, és az Úr Jézus Krisztustól.
Hálát adok
az én Istenemnek mindenkor ti felőletek az Isten ama kegyelméért, mely néktek a
Krisztus Jézusban adatott,
Mivelhogy
mindenben meggazdagodtatok ő benne, minden beszédben és minden ismeretben,
Amint
megerősíttetett ti bennetek a Krisztus felől való bizonyságtétel.
Úgy, hogy
semmi kegyelmi ajándék nélkül nem szűkölködtök, várván a mi Urunk Jézus
Krisztusnak megjelenését,
Aki meg is
erősít titeket mindvégig feddhetetlenségben, a mi Urunk Jézus Krisztusnak
napján.
Hű az
Isten, ki elhívott titeket az ő Fiával, a mi Urunk Jézus Krisztussal való
közösségre,
Óvás pártoskodástól.
Kérlek
azonban titeket atyámfiai, a mi Urunk Jézus Krisztus nevére, hogy mindnyájan
egyképen szóljatok és ne legyenek köztetek szakadások, de legyetek teljesen
egyek ugyanazon értelemben és ugyanazon véleményben.
Mert
megtudtam felőletek atyámfiai a Kloé embereitől, hogy versengések vannak
köztetek.
Azt értem
pedig, hogy mindenitek ezt mondja: Én Pálé vagyok, én meg Apollósé, én meg
Kéfásé, én meg Krisztusé.
Vajjon
részekre osztatott-é a Krisztus? Vajjon Pál feszíttetett-é meg érettetek, vagy
a Pál nevére kereszteltettetek-é meg?
Hálákat
adok az Istennek, hogy senkit sem kereszteltem meg közületek, kivéve Krispust
és Gájust,
Hogy valaki
azt ne mondja, hogy a magam nevére kereszteltem.
Megkereszteltem
azonban Stefana házanépét is, ezenkívül nem tudom, hogy valakit mást
kereszteltem volna.
Mert nem
azért küldött engem a Krisztus, hogy kereszteljek, hanem hogy az evangyéliomot
hirdessem; de nem szólásban való bölcseséggel, hogy a Krisztus keresztje hiábavaló
ne legyen.
A
keresztről való tudományt bolondságnak mondják, de az, Isten hatalma.
Mert a keresztről való beszéd bolondság ugyan azoknak, akik elvesznek; de
nekünk, kik megtartatunk, Istennek ereje.
Mert meg
van írva: Elvesztem a bölcseknek bölcseségét és az értelmeseknek értelmét
elvetem.
Hol a
bölcs? hol az írástudó? hol e világnak vitázója? Nemde nem bolondsággá tette-é
Isten e világnak bölcseségét?
Mert
minekutána az Isten bölcseségében nem ismerte meg a világ a bölcseség által az
Istent, tetszék az Istennek, hogy az igehirdetés bolondsága által tartsa meg a
hívőket.
Mert
egyfelől a zsidók jelt kívánnak, másfelől a görögök bölcseséget keresnek.
Mi pedig
Krisztust prédikáljuk, mint megfeszítettet, a zsidóknak ugyan botránkozást, a
görögöknek pedig bolondságot;
Ámde
magoknak a hivatalosoknak, úgy zsidóknak, mint görögöknek Krisztust, Istennek
hatalmát és Istennek bölcseségét.
Mert az
Isten bolondsága bölcsebb az embereknél, és az Isten erőtelensége erősebb az
embereknél.
Mert
tekintsétek csak a ti hivatástokat, atyámfiai, hogy nem sokan hívattak bölcsek
test szerint, nem sokan hatalmasak, nem sokan nemesek;
Hanem a
világ bolondjait választotta ki magának az Isten, hogy megszégyenítse a
bölcseket; és a világ erőtleneit választotta ki magának az Isten, hogy
megszégyenítse az erőseket;
És a világ
nemteleneit és megvetettjeit választotta ki magának az Isten, és a semmiket,
hogy a valamiket megsemmisítse:
Hogy ne
dicsekedjék ő előtte egy test sem.
Tőle
vagytok pedig ti a Krisztus Jézusban, ki bölcseségül lőn nékünk Istentől, és
igazságul, szentségül és váltságul:
Hogy, amint
meg van írva: Aki dicsekedik, az Úrban dicsekedjék.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése