Tésztás ketogén egytálétel tesztelése.


 A tészta szénhidrát tesztet még tavaly elvégeztem, de most úgy gondoltam, hogy nem önállóan, hanm egy átlagos ételhez párosítva tesztelem, főleg azért, hogy milyen hatással van a ketogén táplálkozásra. Megjegyzem a ketóban nem ajánlott a tészta fogyasztása. Kimértem egy csésze (60 gramm) száraztésztát, megfőztem kókuszolajos vízben, 12 órán keresztül tároltam a hűtőszekrényben, majd felhasználtam a felét. 176 gramm lett belőle, amit megfeleztem 2x88 grammra, mert még így is magas a szénhidrát tartalma (22.2 gramm), 100 grammban 74 gramm. A megfőtt tésztát összekevertem szalonnával, kolbásszal, paradicsommal és piros kaliforniai paprikával, és két tojással, és jól átsütöttem. mielőtt megettem, megmértem a ketonjaimat, ami 1.9 mmol/l. volt. Itt nem mértem meg a vércukrot. Étkezés után kb. egy órával újra megmértem, visszaesett 1.2 mmol/l.-re a keton érték, viszont most mértem vércukrot is, ami 6.0 mmol/l. volt. További két órával később, azaz az étkezés után három órával, ismét megmértem az értékeket. A keton érték 2.1 mmol/l.-re emelkedett, köszönhetően a szalonnának és a kolbásznak. A vércukor beállt 5.0 mmol/l. értékre. Ha megettem volna a teljes adag főtt tésztát, vagy kiütött volna a ketózisból, vagy szerencsésebb esetben a legkisebb szinten maradtam volna. A vércukrot nem terhelte meg nagyon ez a mennyiségű tészta. Három órán belül teljesen helyreállt minden, sőt a ketonok mennyisége még nőtt is.






 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Pál II. levele a Korinthusbeliekhez 12.fejezet.-2023.09.11.

János jelenésekről 14.fejezet.-2023.12.11.

János apostolnak közönséges I. levele 1.fejezet.-2023.11.20.