Mai ige(biblia)-2020.05.15.
Mózes
IV. könyve 19.fejezet.
Tisztulási mód veres tehén hamva által
Szóla azután az Úr Mózesnek és Áronnak, mondván:
Ez a
törvény rendelése, amelyet parancsolt az Úr, mondván: Szólj Izráel fiainak,
hogy hozzanak hozzád egy veres tehenet, épet, amelyben ne legyen hiba, a
melynek nyakán iga nem volt.
És adjátok
azt Eleázárnak, a papnak, és ő vitesse ki azt a táboron kivül, és öljék meg azt
ő előtte.
És vegyen
Eleázár, a pap annak véréből az ő újjával, és hintsen a gyülekezet sátorának
eleje felé annak véréből hétszer.
Azután
égessék meg azt a tehenet az ő szemei előtt; annak bőrét, húsát, és vérét a
ganéjával együtt égessék meg.
Akkor
vegyen a pap czédrusfát, izsópot és karmazsint, és vesse a tehénnek égő részei
közé.
És mossa
meg a pap az ő ruháit, az ő testét is mossa le vízzel, és azután menjen be a
táborba, és tisztátalan legyen a pap estvéig.
Az is, aki
megégeti azt, mossa meg az ő ruháit vízzel, és az ő testét is mossa le vízzel,
és tisztátalan legyen estvéig.
Valamely
tiszta ember pedig szedje fel annak a tehénnek hamvát, és helyezze el azt a
táboron kivűl tiszta helyre, hogy legyen az Izráel fiai gyülekezetének
szolgálatára a tisztulásnak vizéhez; bűnért való áldozat ez.
És az, aki
felszedi a tehénnek hamvát, mossa meg az ő ruháit, és tisztátalan legyen
estvéig; és legyen ez Izráel fiainak és a köztök tartózkodó jövevénynek örök
rendelésül.
Aki illeti
akármely embernek a holttestét, és tisztátalanná lesz hét napig:
Az olyan
tisztítsa meg magát azzal a vízzel harmadnapon és hetednapon, és tiszta lesz;
ha pedig nem tisztítja meg magát harmadnapon és hetednapon, akkor nem lesz
tiszta.
Valaki
holtat illet, bármely embert aki megholt, és meg nem tisztítja magát, az
megfertézteti az Úrnak hajlékát; és irtassék ki az a lélek Izráelből mivelhogy
tisztulásnak vize nem hintetett ő reá, tisztátalan lesz; még rajta van az ő
tisztátalansága.
Ez legyen a
törvény, mikor valaki sátorban hal meg. Mindaz, aki bemegy a sátorba, és
mindaz, aki ott van a sátorban, tisztátalan legyen hét napig.
Minden
nyitott edény is, amelyen nincs lezárható fedél, tisztátalan.
És mindaz,
aki illet a mezőn fegyverrel megöletettet, vagy megholtat, vagy emberi csontot,
vagy sírt, tisztátalan legyen hét napig.
És vegyenek
a tisztátalanért a bűnért való megégetett áldozatnak hamvából, és töltsenek
arra élő vizet edénybe.
Valamely
tiszta ember pedig vegyen izsópot, és mártsa azt vízbe, és hintse meg a sátort
és minden edényt, és minden embert, akik ott lesznek; és azt is, aki a csontot,
vagy a megöltet, vagy a megholtat, vagy a koporsót illette.
Hintse
pedig meg a tiszta a tisztátalant harmadnapon és hetednapon, és tisztítsa meg
őt hetednapon; azután mossa meg az ő ruháit, mossa le magát is vízzel, és
tiszta lesz estve.
Ha pedig
valaki tisztátalanná lesz, és nem tisztítja meg magát, az a lélek irtassék ki a
község közűl; mivelhogy az Úrnak szenthelyét megfertéztette, a tisztulásnak
vize nem hintetett ő reá, tisztátalan az.
Ez legyen ő
nálok örök rendelésül: mind az, aki hinti a tisztulásnak vizét, mossa meg az ő
ruháit; mind az, aki illeti a tisztulásnak vizét, tisztátalan legyen estvéig.
És valamit
illet a tisztátalan, tisztátalan legyen az; és az a lélek is, aki illeti azt,
tisztátalan legyen estvéig.
Megjegyzések
Megjegyzés küldése